KINDFUL RUN


Kindful Run instructeur en Runningtherapeut Gerard Pijnenburg laat jou binnen Kindful Run kennis maken met een combinatie van Mindfulness, Ademhalingstechnieken en (hard)lopen. De 'snelheid' is niet van belang en ligt, naar jouw wens en vermogen, ergens tussen wandelen en rennen...


Mindfulness

 

Mindfulness
Mindfulness is het bewust verblijven in het 'hier en nu' met een open en niet-kritische blik. Ik laat je kennis maken met de verschillende facetten van het (hard)lopen en leer jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je loop-houding, je aandacht bij het hardlopen en de kracht en energie in je lichaam. Door in het 'hier en nu' te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

 

Ademhaling

Ademhaling
Ademhalingstechnieken pas ik toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel lopers ademen verkeerd waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Kindful Run gebruik je de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je inademend, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk 'voordeliger' en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het (hard)lopen.
Meer over ademen

 

(Hard)lopen

 

Lopen
heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaan-systemen in het lichaam. Regelmatig lopen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Ik leer je door middel van Kindful Run hoe je volop van het lopen en de omgeving waarin je loopt kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het 'hier en nu'.