TRAININGSTIPS

VIERDAAGSE NIJMEGEN EDITIE 102 van 17-20 juli 2018


Je hoeft niet op de bank te blijven zitten tot de start van de Mindful2.nl trainingen op 15 januari 2018: hieronder zullen met regelmaat TIPS verschijnen die bijdragen aan een goede voorbereiding vanaf NU! Zijn er onduidelijkheden, mail dan gerust jouw vraag naar gp@mindful2.nl


Tip 001: inschrijven voor de Vierdaagse zelf

Schrijf je tijdig in om kans te maken op deelname! Dat doe je via de website www.4daagse.nl. Vanaf begin januari 2018 zal de inschrijving via de website mogelijk zijn, het is raadzaam om de site van de 4daagse.nl regelmatig te bezoeken. Er staat ook een hoop andere informatie op waar jij je voordeel mee kan doen.
Mindful2.nl kiest er NIET voor om als groep te gaan lopen, je loopt individueel en bent zelf verantwoordelijk voor een startbewijs.


Tip 002: wat moet en wat mag je lopen

Je mag niet zomaar de afstand lopen die je wil tijdens de Vierdaagse! Hieronder een tabelletje zodat je kan zien wat je minimaal (reglementair = R) moet lopen en wat je eventueel mag lopen (vrije keuze = K):

Leeftijd 30K 30K 40K 40K 50K 50K
(M=man V=Vrouw) -> M V M V M V
12 jaar - 15 jaar       -> R R K K
16 jaar - 18 jaar      -> X X R R K K
19 jaar - 49 jaar     -> X X X R R K
50 jaar - 59 jaar     -> X X R R K K
60 jaar - en ouder -> R R K K K K

Tip 003: inschrijven Vierdaagse-training

Inschrijven voor de Vierdaagse-training van Mindful2.nl kan vanaf 15 oktober 2017. Als je je hebt opgegeven voor de maillijst (dat kan nog tot 15 september) van de Vierdaagse heb je voorrang: je kunt je dan al vanaf 14 oktober 2017 inschrijven voor de training. Vooralsnog starten we met één groep van maximaal 20 personen. Bij grote belangstelling kan het zijn dat er een 2e trainingsgroep wordt opgestart.


Tip 004: pasfrequentie

Tijdens de Vierdaagse-trainingen gaan we de juiste pasfrequentie trainen, zodat we per minuut ongeveer evenveel passen maken, of we nu snel of langzaam lopen. We gaan dus sneller lopen door de paslengte te vergroten of te verkleinen en niet door de pasfrequentie te wijzigen. Wat die juiste pasfrequentie is leren we al in een van de eerste trainingen in januari. Met een juiste pasfrequentie gebruik jij je energie veel efficiënter en verklein je de kans op blessures. Twee passen vormen samen 1 stap: een pas en een stap zijn dus NIET hetzelfde!


Tip 005:

Coming up soon...