TRAININGSTIPS

VIERDAAGSE NIJMEGEN EDITIE 102 van 17-20 juli 2018


Je hoeft niet op de bank te blijven zitten tot de start van de 2-wekelijkse Mindful2.nl trainingen op 15 januari 2018: hieronder zullen met regelmaat TIPS verschijnen die bijdragen aan een goede voorbereiding! Zijn er onduidelijkheden, mail dan gerust jouw vraag naar gp@mindful2.nl


Tip 001: inschrijven voor de Vierdaagse zelf

Schrijf je tijdig in om kans te maken op deelname! Dat doe je via de website www.4daagse.nl. Vanaf begin januari 2018 zal de inschrijving via de website mogelijk zijn, het is raadzaam om de site van de 4daagse.nl regelmatig te bezoeken. Er staat ook een hoop andere informatie op waar jij je voordeel mee kan doen.
Mindful2.nl kiest er NIET voor om als groep te gaan lopen, je loopt individueel en bent zelf verantwoordelijk voor een startbewijs.


Tip 002: wat moet en wat mag je lopen

Je mag niet zomaar de afstand lopen die je wil tijdens de Vierdaagse! Hieronder een tabelletje zodat je kan zien wat je minimaal (reglementair = R) moet lopen en wat je eventueel mag lopen (vrije keuze = K):

Leeftijd 30K 30K 40K 40K 50K 50K
(M=man V=Vrouw) -> M V M V M V
12 jaar - 15 jaar       -> R R K K
16 jaar - 18 jaar      -> X X R R K K
19 jaar - 49 jaar     -> X X X R R K
50 jaar - 59 jaar     -> X X R R K K
60 jaar - en ouder -> R R K K K K

Tip 003: inschrijven Vierdaagse-training

Inschrijven voor de 2-wekelijkse Vierdaagse-training (alle oneven weeknummers) van Mindful2.nl kan vanaf 1 december 2017. Vooralsnog starten we met één groep van maximaal 20 personen. Bij grote belangstelling kan het zijn dat er een 2e trainingsgroep wordt opgestart.


Tip 004: pasfrequentie

Tijdens de Vierdaagse-trainingen gaan we de juiste pasfrequentie trainen, zodat we per minuut ongeveer evenveel passen maken, of we nu snel of langzaam lopen. We gaan dus sneller lopen door de paslengte te vergroten of te verkleinen en niet door de pasfrequentie te wijzigen. Wat die juiste pasfrequentie is leren we al in een van de eerste trainingen in januari. Met een juiste pasfrequentie gebruik jij je energie veel efficiënter en verklein je de kans op blessures. Twee passen vormen samen 1 stap: een pas en een stap zijn dus NIET hetzelfde!


Tip 005: trainingen in de oneven weken

Iedere oneven week op maandagavond van 19.00 tot 20.15 uur (75 minuten).
De uitgangslocatie is het Theehuis in het Horsterpark te Duiven.
De data zijn: ma. 15/1 | ma. 29/1 | ma. 12/2 | ma. 26/2 |  ma 12/3 | ma.26/3 | ma. 9/4 | ma. 23/4 | ma. 7/5 | ma. 21/5 | ma. 4/6 | ma. 18/6 | ma. 2/7 | ma. 16/7 |


Tip 006: Whatsapp groep

Op het inschrijfformulier wordt toestemming gevraagd om je toe te voegen aan de Whatsapp groep 'Vierdaagse Nijmegen 2018'. Ik raad je aan om daar toestemming voor te geven omdat dit een medium is waarmee ik je snel op de hoogte kan brengen van wijzigingen in de planning, je een reminder voor de training kan ontvangen, en ik andere belangrijke zaken aan je kan doorgeven. Zie het als een 'nieuwskanaal' waar spaarzaam en kort maar krachtig zaken gedeeld worden die van belang zijn voor de voortgang van de trainingen. 


Tip 007: Facebook, besloten groep

Op het inschrijfformulier wordt toestemming gevraagd om je toe te voegen aan een besloten (geheime) Facebookgroep. Daarin kan over van-alles-en-nog-wat bericht worden dat direct of indirect te maken heeft met de Vierdaagse trainingen. Je bepaald zelf of je berichten plaatst en/of reageert op berichten van anderen in de groep. Je moet wel een Facebookaccount hebben om in te loggen. Of je deel uit wil maken van de Facebookgroep is aan jou, hier wordt in ieder geval geen informatie gedeeld die van direct belang is voor de trainingen, daarvoor gebruikt Mindful2.nl de Whatsapp groep.


Tip 008:

Coming soon...