Brisk Walking bij Mindful2.nl

Als hardlopen voor jou minder snel mag...

Brisk Walking is geen geslenter en zoveel meer dan de ene voet voor de andere zetten. Het is krachtig lopen, qua snelheid zit het tussen wandelen en hardlopen, waarbij grote spiergroepen in je hele lijf op een veilige manier en met verbluffend resultaat worden getraind. Ideaal om je conditie te verbeteren en om af te vallen. Maar ook om je ademhalingspatroon te verbeteren en je hoofd 'leeg' te maken. Je kunt Brisk Walking als volwaardige bewegingssport blijven beoefenen of gebruiken als opstapje naar andere vormen van hardlopen.

Mindful2.nl hecht veel waarde aan een combinatie van ademhalingstechniek, lichaamshouding/wandeltechniek en mindfulness tijdens Brisk Walking. Je moet er dus niet gek van opkijken als we tijdens een Brisk Walk starten met een korte meditatie, onderweg een specifieke ademhalingsoefening doen en afsluiten met een bodyscan.

 

Trainen zonder zware belasting
Brisk Walking bij Mindful2.nl traint het lichaam zonder zware belasting. Bij deze ontspannen manier van bewegen in de buitenlucht worden je conditie en spierkracht sterk verbeterd zonder het lichaam te forceren. Brisk Walking is voor iedereen, ongeacht leeftijd en conditie. Het is een duursport waarbij het uithoudingsvermogen wordt vergroot en de spiergroepen rond heupen, bovenbenen en billen worden verstevigd. Evenals hardlopen, fietsen, roeien en schaatsen is Brisk Walking een aerobe sport. Tijdens aeroob bewegen wordt je zuurstofopname verhoogd, zodat de bloedsomloop en ademhaling verbetert. Naast conditieverbetering is gewichtsverlies een niet te onderschatten en gegarandeerd resultaat.


Met Brisk Walking verbrand je vetten
Omdat Brisk Walking een rustige manier van bewegen is, is de verbranding van je vetzuren relatief hoog. De ademhaling kan namelijk de inspanning aan, zodat de energie niet uit de spieren hoeft te komen, maar uit de vetten komt. Afhankelijk van het loopprogramma worden bij Brisk Walking ongeveer 200 - 400 calorieën per half uur verbruikt. Dat is hoog voor een sportieve belasting met een relatief lage intensiteit!


Geen blessures met Brisk Walking

Hoewel Brisk Walking een sport is met een lage intensiteit, biedt deze sport alle voordelen van fysiek intensieve sporten. Een extra voordeel is dat blessures nauwelijks voorkomen. Zo moet de voet van de hardloper bij iedere landing drie tot vier keer het lichaamsgewicht opvangen, terwijl dat van een Brisk Walker niet veel meer is dan 1x het lichaamsgewicht.

Brisk Walking ideale opstart
Brisk Walking is ideaal voor mensen, die na een sportloze periode weer willen gaan sporten, voor mensen met overgewicht, met gewrichtsproblemen (denk aan rug en nek), voor cara- en ex-hartpatiënten. Ook kan Brisk Walking een prima voorbereiding zijn op intensieve sporten, zoals bergsport, skiën, of hardlopen.


Brisk Walking bij Mindful2.nl is hoogwaardig, sociaal en ontspannend
Brisk Walking is een volwaardige sport met warming-up en cooling down, verschillende trainingsvormen en niveaugroepen. Voorop staat echter dat een ieder traint vanuit zijn of haar eigen kunnen. Het gaat om opbouwen zonder forceren. Iedereen kan er aan meedoen.

Brisk Walking is een sport met een hoog sociaal gehalte. Je kunt tijdens het lopen praten, doordat de inspanning daarvoor meestal niet te groot is.

Tot slot is Brisk Walking een uitstekend middel tegen stress. Na het Brisken voel je je heerlijk ontspannen en kan de rest van de dag niet meer “stuk”.



INDIVIDUEEL:

Proefles ter kennismaking

Een proefles (à 15 euro) is individueel, start in het Horsterpark (v.a. het Theehuis) in Duiven en duurt een uur, inclusief intake-gesprek.

Na de proefles is het mogelijk deel te nemen aan een Brisk Walking cursus van Mindful2.nl  op maat, zowel in groepsverband als individueel. Bij deelname aan de cursus na een proefles worden de kosten van de proefles (€15,00) op het cursusgeld in mindering gebracht.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.