Loop met je hart...

Gaat het je om snelheid, topprestaties en een podiumplaats? Of om fit worden met een glimlach, bewegen, afvallen? Prima streven, ieder zijn doel en succes op de weg daar naartoe. Gerard Pijnenburg (Mindful Run instructeur, Runningtherapeut en Ademcoach), kan je bij dat streven effectief helpen. Bijvoorbeeld met het aanleren van een juiste ademhaling. Daar valt nog veel 'winst' te boeken, zowel voor je gezondheid als voor je prestaties.
Ga je puur voor die topprestatie dan denk ik eerlijk gezegd dat je beter af bent bij een atletiekvereniging maar dan nog kun je bij mij terecht als ademhalingscoach want een juiste ademhaling levert zuurstofwinst voor iedereen: van niet-sporter tot topsporter!


 

 

DUS:

Wil je leren door (hard)lopen jezelf vrij te voelen, je hoofd 'leeg' te maken, weer inspiratie op te doen, je energiek te voelen ? Je plezier in bewegen hervinden en het een onderdeel van jouw leefstijl te maken?  Als dat zo is dan ben je van harte welkom en ben ik er op alle fronten voor je. Dan is Mindful Run, Runningtherapie, 100-dagen Sportrusten voor hardlopers of Brisk Walking echt iets voor jou en is het mijn missie om jou op weg te helpen.

Zelf heb ik, ooit fanatiek hardloper van halve- en hele marathons en zelfs een ultraloop van 100K, dankzij Mindful Run weer plezier in het lopen gekregen en voel ik mij sindsdien blijvend fitter en energieker. De opleidingen tot Mindful Run instructeur en Runningtherapeut heb ik gevolgd om mijn kennis en ervaring met passie en op verantwoorde wijze met je te delen.

Het is lastig om op deze plek 'even' te zeggen of het beter voor je is om voor Mindful Run te kiezen of juist voor Runningtherapie of 100 dagen Sportrusten voor hardlopers.


Preventief versus curatief
Zwart/wit gezien leg ik het vaak zo uit: Mindful Run is een preventieve manier om je met regelmaat te ontspannen, goed adem te halen en je hoofd leeg te maken. In beginsel zou daartoe de vijf-weekse cursus moeten voldoen.

Runningtherapie is de curatieve manier: je bent dan tegen, op- of over het randje met een burn-out, depressie, angst- en paniekaanvallen, lusteloosheid of wat voor label je aan je fysieke en mentale toestand wil geven. Kenmerkend is dat je om uiteenlopende redenen niet op eigen kracht tot bewegen komt. Je hebt daarom ook een langere periode nodig om onder begeleiding tot blijvend resultaat te komen.

100-dagen Sportrusten is een uniek en revolutionair  project waarin de ademhalingstechniek, loopscholing maar ook ontspanning een rode draad vormen met als doel na 100 dagen een officiële loop van 10, 15, 21,1 of zelfs 42,2 km. te volbrengen.

 

Brisk Walking bij Mindful2.nl traint het lichaam zonder zware belasting. Bij deze ontspannen manier van bewegen in de buitenlucht worden je conditie en spierkracht sterk verbeterd zonder het lichaam te forceren. Brisk Walking is voor iedereen, ongeacht leeftijd en conditie. Het is een duursport waarbij het uithoudingsvermogen wordt vergroot en de spiergroepen rond heupen, bovenbenen en billen worden verstevigd.

 

Voor iedereen
Voor zowel Mindful Run, Runningtherapie, 100-dagen Sportrusten als Brisk Walking geldt dat iedereen mee kan doen ook al heb je nog nooit echt hardgelopen en ook geldt dat we bij alle cursussen plezier hebben en met elkaar lachen en ons 'licht' voelen: Fit met een glimlach...

Ongetwijfeld zal je na het lezen van de pagina's over Mindful Run en de pagina's over Runningtherapie, 100-dagen Sportrusten en Brisk Walking kunnen beslissen welke vorm jou past. Kom je er toch nog niet uit? Mail mij...

 

Voor 24/7 contact: gp@mindful2.nl of 0623760295